У сучасних дизельних автомобілях фільтр сажі (DPF) виконує важливу роль в очищенні вихлопних газів від твердих частинок. Це керамічний або металевий елемент із багатошаровою структурою каналів, якими проходять вихлопні гази. Усередині цих каналів затримуються частинки сажі, які при досягненні певної температури запалюються і згорають. Такий процес називається регенерацією. Вартість його заміни може бути значною, тому автовласники мають розуміти основні принципи роботи, можливі причини несправностей і порядок дій для економії.
Як часто виходить з ладу сажовик?
Термін служби DPF залежить від умов експлуатації, якості палива і манери водіння. У середньому поломка або забивання проявляються через 100-150 тисяч кілометрів пробігу. Під час міських поїздок з частими зупинками ресурс може скорочуватися до 80-100 тисяч кілометрів. При регулярних поїздках по трасі система очищується самостійно під час регенерації, що збільшує термін служби до 200 тисяч кілометрів.
Чому не слід одразу робити заміну, якщо виявлені проблеми?
За появи ознак неполадок економічніше почати з перевірки стану фільтра і датчиків, перш ніж одразу планувати заміну. Діагностика покаже, чи потрібно міняти цю деталь, чи достатньо її очистити, щоб видалити відкладення. Про процедуру чищення більш детально почитати за посиланням https://docglushak.kiev.ua/ua/services/chistka-sazhevogo-filtra-v-kieve/. Вартість професійного очищення зазвичай у 3-5 разів нижча, ніж ціна нової деталі.
Перед чищенням важливо виконати такі етапи діагностики та аналізу:
- перевірка кодів помилок на ЕБУ;
- оцінка перепаду значень тиску до та після фільтра;
- огляд свічок розжарювання та системи рециркуляції відпрацьованих газів;
- вимір температури в каналах DPF під час роботи двигуна.
Для економії варто при появі помилок перевірити стан несправностей через сканер. Якщо діагностика підтверджує сильне забруднення, провести професійне очищення. При повторних збоях і підтвердженні механічних пошкоджень задуматися про заміну фільтра.
Правильний підхід до обслуговування сажового фільтра допоможе продовжити робочий ресурс двигуна і заощадити значну суму на ремонті.
Яка ймовірність, що проблема саме у забитому DPF-фільтрі?
Не завжди зниження потужності або підвищена витрата палива пов’язані із засміченням фільтра сажі. Існують й інші причини, які можуть видавати схожі симптоми.
Серед найпоширеніших помилок, що імітують засмічення DPF:
- несправність турбіни або клапана турбокомпресора;
- збої в роботі форсунок або насоса високого тиску;
- поломка датчика масової витрати повітря;
- помилки в системі впорскування AdBlue (для сучасних дизелів).
Якість пального та оливи також відіграє роль: за низької якості пального або використання неоригінальних присадок ймовірність появи негативних симптомів зростає.
У середньому тільки в 40-50 % випадків падіння потужності та поява чорного диму виявляються спричиненими саме засміченням DPF. Решта 50-60 % поломок пов’язані з перерахованими вище несправностями або комплексними відмовами датчиків і електроніки.
Коментарі